zaterdag 14 mei 2011

Creatief Breien



Vrijdag 20 mei, Pakhuis de Zwijger, 19.00 – 22.00 uur. Workshop creatief breien door Francine de Mechelaere. Francine is een uitgetreden non (ze behoorde tot de orde van de Aanbiddingszusters van het Wankele Kruis in het Vlaamse Affligem) en heeft reeds zich in haar kloosterjaren toegelegd op breien. Nadat ze alle nonnen van een nieuw zomer- en winterhabijt had voorzien, kreeg ze van de priorin toestemming ook decoratief te breien.

Aanvankelijk verbeeldde ze voornamelijk bijbelse taferelen, maar sinds haar uittreding heeft ze een voorkeur voor filmscènes. Ze ontkent dat er een verband bestaat tussen haar tijd in het klooster en de soms bloederige aard van haar breisels. Francine is een goede docent, maar kan wel een tirade afsteken tegen cursisten die een steek laten vallen of verkeerd doorhalen. Voor materiaal wordt gezorgd. Kosten : 15 Euro. Foto’s: De onthoofding van Johannes de Doper (links) en een scene uit Jaws II.

1 opmerking:

  1. echt onwijs stom dit!!! Ik was om zeven uur precies daar...kon ik me al niet meer inschrijven. en dr waren echt niet veel mensen of zo. en die non was echt onwijs onaardig!!! ik had dr wel met een breinaald willen steken!!! ik ga echt nooit meer breien. stom gedoe!!!

    BeantwoordenVerwijderen