maandag 12 juli 2010

Tuinsafari



Zaterdag 17 juli. Tuinsafari onder leiding van urban ecoloog Théodule Spatelman. Théodule neemt je mee op ontdekkingsreis door de binnentuinen van het Java-eiland, zodat je kennis kunt maken met de onbekende exoten die hier in groten getale wonen. Regelmatig worden Tasmaanse boktorren gezien en ook de Noordse Sneeuwbalplevier is al gespot.

Verder huist in de Taman Sapituin een kolonie Amazone-mieren. De dieren zijn erg schuw en laten zich zelden zien, maar Théodule kent hun gewoontes als geen ander en weet ze wel te vinden. Aanvang 14 uur, gratis. Foto boven: Goed gecamoufleerde Sneeuwbalplevier. Onder: Théodule met een Amazone-mier

1 opmerking:

  1. hallo.
    vorige week liet ik mijn teckel Donsje uit in de Taman Sapituin en toen liep hij zo'n struik in. Opeens hoorde ik hem heel hard janken en kwam hij uit die struik gerend. Hij had een wond aan zijn voorpoot en allemaal bloed! Ik ben gaan kijken en volgens mij zag ik zo'n Amazone-mier!!! Die zijn heel groot en ze hebben kaken!!! Die horen hier niet. Want mn buurvrouw is dus dr yorkshire terrier kwijtgeraakt in die struik!!! Dat was vast zo'n mier!!! Ik zeg, weg met die mieren! weet iemand goede korrels of zo, dan ga ik die wel strooien!!!!

    BeantwoordenVerwijderen